بیماری ها, دانستنی های پزشکی

درمان آفت دهان

دلایل آفت دهان :

درمان  آفت دهان با داروهای گیاهی کاملا امکان پذیر است اما باید دلایل به وجود آمدن آن را بدانید و سعید کنید از ریشه آنرا حل کنید.آفت دهان نشان دهنده ی حساسیت به باکتری ، تنش روانی و عصبی ، آلرژی غذایی ، فشار و مالش دندان های مصنوعی ، گاز گرفتن و خراشیدن میباشد.

در بسیاری از موارد استرس بیش از حد هنگام خوابیدن و در طول خواب چندین بار از خواب پریدن باعث آفت دهان میشود . در نتیجه برای درمان و پیشگیری از آفت دهان ابتدا باید استرس و دلهره و تنش عصبی را کنترل کنیم.

 

درمان خوراکی آفت دهان:

آش گشنیز ، به لیمو ، آش سماق ، شربت پرتغال ، خورشت کرفس + آبلیمو
یک نسخه‌ی موثر 👈 یک قاشق غذا خوری زاج را در یک لیوان آب جوش حل کرده و روزانه دهانشویه کنید بسیار موثر است.

👈 یک قاشق غذاخوری سماق دانه را در دو لیوان آب به مدت ده دقیقه بجوشانید . نصف آنرا خورده و نصف دیگر را دهان شویه کنید. روزانه یک بار.

 

درمان دهان با داروی گیاهی :

👈۳۰ گرم گل ختمی را در یک و نیم لیتر آب به مدت ۱۲ دقیقه بجوشانید ، سپس از صافی بگذرانید و دهان را با آن شستشو دهید. سعی کنید اینکار را روزانه دوبار انجام دهید. یک مرتبه حتما شب قبل از خواب باشد.

👈مالیدن عسل بر روی آفت دهان تاثیر بسیار خوبی بر درمان فوری آن دارد.

عسل باید خالص باشد و کاملا مطمئن. برای این کار ابتدا دهان را با آب گرم بشویید. سپس با انگشت کمی علس به آن مالیده و سعی کنید تا جایی که امکان دارد آنرا نگه دارید. روزانه سه بار انجام دهید.

 

درمان آفت با آبمیوه :

_آب شاتوت ، آب پرتغال ، شربت آبلیمو

_آب زرشک : برای این کار زرشک را ۱۵ دقیقه بجوشانید . سپس صاف کرده و روزانه دو وعده و هر وعده نصف استکان همراه با کمی آب و عسل بخورید.

 

موارد پرهیز :

غذاهای ادویه دار ، گوجه فرنگی ، بادمجان
تا حد امکان از استرس و فکر و خیال زیادی پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *