بیماری ها, دانستنی های پزشکی

درد سیاتیک

درد سیاتیک :

برای درمان درد سیاتیک باید ابتدا آن را شناخته و بررسی کنیم. عصب سیاتیک بلندترین عصب موجود در بدن است. معمولا سیاتیک، به درد در مسیر عصب سیاتیک، که شاخه‌های آن از ناحیه‌ی تحتانی کمر شروع شده و از طریق لگن و باسن به پاها کشیده شده، گفته می‌شود. به طور معمول، سیاتیک فقط در یک طرف بدن تأثیر می‌گذارد. سیاتیک اغلب به دلیل فتق دیسک، فشار استخوان بر روی ستون فقرات یا تنگی کانال نخاعی که موجب ایجاد فشار بر روی بخشی از عصب سیاتیک می‌شود، اتفاق می‌افتد. این امر باعث ایجاد التهاب، درد و اغلب بی‌حسی در پای آسیب دیده می‌شود.

 

 

علل درد سیاتیک چیست ؟

🟢جابجایی دیسک
🟡بلند کردن بار سنگین
🟢نشستن در وضعیت نامناسب
🟡تومور های فشار دهنده با عصب
🟢هر نوع التهاب عصبی و آنفولانزا
🟡بیرون زدگی دیسک و فشار به عصب سیاتیک

 

علائم و نشانه ها :

🟢درد راجعه از پشت پا به داخل باسن
🟡خواب رفتگی در پاها
🟢کمر درد
🟡بی اختیاری در ادرار ( در موارد شدید)
🟢احساس تیر کشیدن در ناحیه پشت پاها

 

 

 

راههای درمان درد سیاتیک :

🟢به نسبت مساوی روغن کرچک را با آب ولرم ترکیب و ۲ تا ۳ دقیقه بجوشانید ، سپس به موضع مالیده روی آن را پوشانده و گرم نگه دارید، این عمل را روزانه ۲ بار و برای ۲۰ روز انجام دهید.

🟡۵ حبه سیر پوست کنده را و در ۵۰ میلی لیتر روغن مایع و کمی آب به مدت ۲۰ دقیقه میجوشانیم سپس محلول را صاف کرده روزانه ۲ بار به موضع مالیده و به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ میدهیم. (برای رفع بوی سیر از لوسیون های معطر استفاده کنید)

🟢یک قاشق غذا خوری زنجبیل تازه رنده شده (یا زنجبیل خشک آسیاب شده) را در ۱۰۰ گرم روغن زیتون و ۵۰ گرم روغن سیاه دانه و کمی آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید.
پس سرد شدن آن را صاف کرده و از محلول بدست آمده چند قطره روی محل درد بمالید ، یک نایلون روی آن گذاشته و با یک تکه پارچه یا باند روی آنرا آرام ببندید.
روزانه ۳ بار این کار را تکرار کنید.

 

 

نباید ها :

🟢زیاد سرپا ایستادن درد سیاتیک را تشدید میکند.
🟡نباید بار سنگین بلند کرد
🟢نباید محل درد در معرض سرما باشد

 

برای مشاهده سایر مقالات مشابه روی این لینک کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *